- А нестача досвіду чи таланту, вона побореться з роками?
- Так. Все приходить. Береш і робиш, береш і робиш, і не боїшся помилятись. Той, хто тільки говорить і не діє, він нічого не отримує. Я теж не була режисером, до мене звернулись, і я спробувала. Сидячи, тобі нічого не буде. Чи коли треба діставати кошти. Знаєте скільки дверей я відкрила? Страшно лиш перші відкривати. Є різні люди. Хтось хоче тебе навіть принизити, але ти маєш свою ціль, задачу. Ти взялася, значить відповідаєш, ти не маєш права сказати «ні». Ти пішла, і йдеш, і йдеш. Я цього теж не вміла. Це новий досвід спілкування з людьми. Люди мають вміти говорити, домовлятися.
Я нещодавно була на цікавій лекції про спіральну динаміку: спочатку ми виживаємо, потім об'єднуємось, потім хочемо бути вільними, потім ми за порядок. І все знову і знову повторюється, циклічно. Життя ніби вічне.
Треба вже відкласти старі сторінки і відкривати якісь інакші. Зараз є інше слово, інший герой. Про любов, добро треба по-інакшому говорити. Покоління вже інше, вони відчувають життя набагато правдивіше, ніж вже, скажімо, я. Вони багато чому можуть мене навчити. Треба слухати і приймати їх.
- На них, мабуть, ще нема такої кори затверділої, вони гнучкі?
- На них ще нема такого тиску. Вони відчувають справжнє життя.
Ще хочу сказати про театр, щоб він жив йому треба постійно спілкуватися. Нещодавно у одного китайця запитали, чому він так молодо виглядає (йому під 80 років, а він виглядає на 30). А він говорить: я кожного дня знайомлюсь з людиною, будь-якою, і кожна людина дає щось корисне, чи слово, чи пораду, чи просто спілкування, і я від того, напевно, молодію. Він поставив собі таку ціль, щодня знайомитись. Ось такий еліксир. Мабуть, і театр так має живитися.
- Новий глядач – це, мабуть, і була б та сила?
- Сила і ті потреби для сучасного театру.
- Я, звісно, говорю трошки з іншої позиції. З аматорського театру. І мені здається, що він лиш починає розвиватись, спинатись на ноги? Як Ви вважаєте, чи треба йому це робити? Чи є в нього взагалі майбутнє?
- В Україні дуже важко, бо ніхто такі речі не підтримує. Нема фінансування, і саме відношення: ну аматори, нехай… А це надзвичайно важливо. Ви ж робите дуже хорошу справу. З чого починається людина? З сім'ї, а театр – це і є сім'я. Все, що ви туди закладете, те і буде. А у нас цього не розуміють і не підтримують. Всілякі гранти іноземні. Тут наші люди рвуть під собою землю, шукають, просять. Чого ви мусите ходити жебраками? Як ви маєте наснагу і хист до цього всього, талант, і любите цю справу, ви виховуєте справжніх людей. Може в них доля не складеться з театром, але ви щось людяне говорите, кажете про духовність, а це найголовніше.