Повертаючись до роботи твоєї. В тебе в групі є і хлопці, і дівчата. З ким легше працювати?
- З дівчатами, бо вони психологічно гнучкіші. Хлопці люблять, коли в них все виходить, а якщо ні, то вони закриваються одразу. І треба мати особливий підхід.
А хто взагалі мусить бути хореографом: жінка чи чоловік?
- Я не була у чоловіка хореографа ніколи. Я не знаю їх в роботі.
А як тобі в роботі жінки?
- Просто треба відчувати. Це від людини залежить.
Тобто, все таки вирішує особистість, а не стать ?
- Так, особистість. Якщо мені дзенькнуло (посміхається), то все. От як з Володимиром на йозі, він мені відізвався.
Мабуть, справа все ж у професіоналізмі?
- Так. І от зараз для мене особисто це такий момент якогось самоствердження, визнання в професії. Бо ти вкладаєш у це все стільки років, віриш в це, цим живеш, і без очікувань наче, але коли ще й не визнається те, чим ти займаєшся, то здається наче все марно. І жінці теж важливо відчувати себе професіоналом.
Щодо жінок-професіоналок. Чи знала ти про те, що майже всі альтернативні театри нашого міста очолюються жінками, вони чи художні керівники, чи режисери, чи керують якимись напрямками. Як думаєш, чим це зумовлено?
- Мені здається,що це все обумовлено самим нашим містом. Навіть якоюсь обмеженістю робочих місць. І чоловіки шукають собі іншу серйозну, на їх погляд роботу, яка може забезпечити сім'ю. Вони просто не можуть собі дозволити таку розкіш, займатися аматорським театром.
То виходить жінки займаються театром, бо їм нема чим себе зайняти?
- На жінці нема такої відповідальності. І жінки більш відкриті, вони можуть ризикувати, можуть себе в чомусь обмежувати, і не ставити матеріальне на перший план. Вони можуть чимось пожертвувати, і навіть не маючи нічого вкладати в творчість.
Як тобі під керівництвом жінки? Все таки 10 років Тетяна керує вашим театром, і це вже точно не забавки.
- Таня – це людина яку я пізнаю всі ці 10 років, за якою я йду. Вона як вчитель для мене духовний. Я вчусь у неї можливості працювати, можливості віддавати себе, можливості відновлюватись і віддавати себе знову. Розставляти пріоритети, передавати свою любов і ставити цю любов на перше місце в якомусь найвищому сенсі. Я дуже не знаю якими ідеями вона керується насправді, просто дивлюсь на плоди її роботи. Ми однодумці, у нас якась віра співпадає, тому ми йдемо поруч. Був той момент, коли я думала,що наші шляхи вже розійшлись. Я щаслива, що того не сталося. У Тані є такі ідеї (можливо вона навіть не знає сама), за якими я йду. Мені подобається те, що вона моральність ставить вище за талант. Є щось більше, ніж твій талант. Всьому можна навчитися, якщо ти - людина. Корону вона збиває швидко, і це мені якраз і подобається. Я була в інших колективах, вони бувають різні, а от в Тані є та серцевина, що є щось або хтось вищий за тебе, за твій талант. Хто ти, в першу чергу, як людина, і чи від чого ти можеш відректися заради чогось більш цінного, заради цієї любові. Я це бачу, ці ідеї в її постановках, і тому я там. Це не можна не відчути. Є в ній іскра заради якої я йду, і всі можливі мінуси стають неважливі. Таня відноситься до театру, як до сім'ї, як до своїх дітей. В неї нема «не таких», якщо ти вже прийшов, то ти частина сім'ї, тебе виховують, з тебе «стружку знімають». Ті хто не наші, вони йдуть самі.
З тебе «стружку знімали»?
- (сміється) я не така. Я би і рада. Але я із тих гарних учениць, яким півслова потрібно. і вона вже все зрозуміла, побігла, робить. Я сама бачу таких учнів у себе. Я сподіваюсь, що я для Тані така учениця.